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Special Issue / Schwerpunkt| Volume 123, P104-108, June 2017

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Shared decision making as part of value based care: New U.S. policies challenge our readiness

  • Erica S. Spatz
    Correspondence
    Corresponding author: Erica S. Spatz, MD, MHS, Section of Cardiovascular Medicine, Yale University School of Medicine, New Haven, CT; Center for Outcomes Research and Evaluation, Yale-New Haven Hospital, New Haven, Connecticut, USA.
    Affiliations
    Section of Cardiovascular Medicine, Yale University School of Medicine, New Haven, CT; Center for Outcomes Research and Evaluation, Yale-New Haven Hospital, New Haven, Connecticut, USA
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  • Glyn Elwyn
    Affiliations
    The Dartmouth Institute for Health Policy and Clinical Practice, Lebanon, New Hampshire, USA
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  • Benjamin W. Moulton
    Affiliations
    Informed Medical Decisions Foundation, Healthwise Research and Advocacy, Boston, Massachusetts, USA
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  • Robert J. Volk
    Affiliations
    Department of Health Services Research, Division of Cancer Prevention and Population Sciences, The University of Texas MD Anderson Cancer Center, Houston, Texas, USA
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  • Dominick L. Frosch
    Affiliations
    Palo Alto Medical Foundation Research Institute, Palo Alto, California; Department of Medicine, University of California, Los Angeles, California, USA, Department of Medicine, University of California, Los Angeles, Los Angeles, CA, USA
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      Abstract

      Shared decision making in the United States is increasingly being recognized as part of value-based care. During the last decade, several state and federal initiatives have linked shared decision making with reimbursement and increased protection from litigation. Additionally, private and public foundations are increasingly funding studies to identify best practices for moving shared decision making from the research world into clinical practice. These shifts offer opportunities and challenges for ensuring effective implementation.

      Zusammenfassung

      Partizipative Entscheidungsfindung wird in den Vereinigten Staaten zunehmend als Bestandteil einer wertorientierten Gesundheitsversorgung verstanden. Im vergangenen Jahrzehnt haben mehrere bundes- und gesamtstaatliche Initiativen die Vergütung von Gesundheitsleistungen mit partizipativer Entscheidungsfindung verknüpft und Ärzten einen höheren Schutz vor Klagen wegen Behandlungsfehlern gewährt. Darüber hinaus fördern private und öffentliche Institutionen in zunehmendem Maße Best-Practice-Studien, die darauf abzielen, partizipative Entscheidungsfindung aus der Forschung in den klinischen Alltag zu überführen. Diese Entwicklungen eröffnen Chancen, stellen im Hinblick auf die Sicherstellung einer effektiven Implementierung aber auch eine Herausforderung dar.

      Keywords

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